Uz automobile i autobusi u Kragujevcu

Bez autora
Apr 25 2010

Firma „Vulović transport” uskoro počinje proizvodnju autobusa MAZ BIK 203 CNG. Reč je o autobusima sa pogonom na prirodni komprimovani gas i motorima standarda evro šest. Ovo preduzeće godinama uspešno sarađuje sa beloruskom državnom kompanijom MAZ iz Minska. Već su potpisali ugovore sa 22 domaća proizvođača autodelova, a cilj je da se komponente proizvedene u Srbiji ugrađuju i u autobuse i kamione koji se proizvode u Minsku, u MAZ-u. Uz pomoć ove velike kompanije firma „Vulović transport” biće u mogućnosti da proizvede onoliko autobusa koliko se od nas poruči. Vlada Srbije ozbiljno razmatra mogućnost državnih subvencija za zamenu starih za nove autobuse. Te subvencije bi bile veće nego kad je reč o automobilima i i one bi mogle da iznose 3.000 evra.

Uz automobile i autobusi u KragujevcuDrago mi je što vidim da se pokraj „Fijata” rađa još jedna autoindustrija.

Ta industrija je važna za Srbiju jer ona, osim direktnog zapošljavanja, otvara mogućnosti za širenje kooperanta i otvaranje novih radnih mesta. Pitanje zapošljavanja za Srbiju je pitanje nad pitanjima i vlada će podržati svaki napor u tom smeru, bez obzira na to da li je reč o domaćim ili stranim investitorima – izjavio je premijer Mirko Cvetković prilikom jučerašnje posete kragujevačkoj firmi za proizvodnju ekoloških autobusa „Vulović transport”.

Firma „Vulović transport” uskoro počinje proizvodnju autobusa MAZ BIK 203 CNG. Reč je o autobusima sa pogonom na prirodni komprimovani gas i motorima standarda evro šest. Ovo preduzeće godinama uspešno sarađuje sa beloruskom državnom kompanijom MAZ iz Minska.

– Mi smo već potpisali ugovore sa 22 domaća proizvođača autodelova, a naš cilj je da se komponente proizvedene u Srbiji ugrađuju i u autobuse i kamione koji se proizvode u Minsku, u MAZ-u. Uz pomoć ove velike kompanije firma „Vulović transport” biće u mogućnosti da proizvede onoliko autobusa koliko se od nas poruči – rekao je vlasnik Zoran Vulović.

Premijer Cvetković je rekao da Vlada Srbije ozbiljno razmatra mogućnost državnih subvencija za zamenu starih za nove autobuse. Te subvencije bi bile veće nego kad je reč o automobilima i i one bi mogle da iznose 3.000 evra, naglasio je predsednik vlade.

Što se tiče dogovora sa srpskim privrednicima o preuzimanju preduzeća koja nisu oživela ni posle privatizacije, Cvetković je naglasio da su neki napisi u medijima potpuno pogrešni i da „tu nema nikakvog davanja, ni uzimanja, niti tajkuna”.

– Reč je o nastavku neuspešne privatizacije. Ta preduzeća sada imaju neregulisanu poziciju, kupoprodajni ugovori su raskinuti i ne postoji menadžment. Vlada razmatra model po kome bi se sklopili ugovori o upravljanju tim firmama sa profesionalnim upravljačima. Oni bi imali svoja prava i obaveze. Njihovo pravo bilo bi da dobiju kompenzaciju za svoj rad, a obaveza – da upravljanje da rezultat. U suprotnom, ne bi bilo ni nadoknade. To je ozbiljan model i vlada ga detaljno razmatra – objasnio je premijer.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik